خانه / کنکور ارشد علوم شناختی / منابع کنکور ارشد علوم شناختی 1402

منابع کنکور ارشد علوم شناختی 1402

منابع کنکور ارشد علوم شناختی! بر خلاف نوشته‌ی سال ۹۶ که امروز شش سال از نوشتن آن می‌گذرد، دیگر رشته علوم شناختی یک رشته ناشناس نیست. اتفاقا به شدت ترند شده است و این روزها مخصوصا در دانشکده‌های مهندسی و روانشناسی دانشجویان به دنبال ربط دادن کارهای خود با حوزه نوروساینس و علوم شناختی هستند.

در این پنج سال چندین نسل از دانشجویان ارشد علوم شناختی از دانشگاه‌های مختلف فارغ التحصیل شده‌اند. پایان‌نامه‌های زیادی در این حوزه نوشته شده است و روز به روز بر جذابیت‌های رشته افزوده می‌شود و افراد بیشتری خواهان ورود به رشته علوم شناختی هستند. به عنوان کسانی که در این رشته تحصیل کرده‌ایم این اتفاق برایمان خوشایند است ولی به عنوان کسی که امروز باید در این رشته کنکور بدهد باید بدانید کار یکم سخت‌تر شده است. تقاضا و رقابت بیشتر شده است.

برویم سر اصل مطلب. منابع کنکور ارشد علوم شناختی!

منابع نسبت به سال ۹۶ تغییر نکرده است ولی بر تعداد آنها افزوده شده است. علت آن هم این است که هم کتاب‌های بیشتری در این حوزه نوشته و ترجمه شده است و هم گرایش‌های این رشته افزایش پیدا کرده است.

در این مقاله می‌توانید به تفصیل در مورد گرایش‌های فعلی ارشد علوم شناختی بخوانید.

منابع آزمون ۵ درس اصلی را شامل می‌شوند که ضریب دروس در تمامی گرایش ها، عدد ۲ است به جز درس مبانی علوم اعصاب که ضریب ۱ دارد.

کنکور ارشد علوم شناختی شامل ۱۳۰ سوال است که زبان عمومی و تخصصی ۳۰ سوال و سایر دروس هر کدام ۲۵ سوال را به خود اختصاص داده اند.

زبان عمومی و تخصصی 

مطالعه بخش عمومی سوالات انگلیسی برای کنکور ارشد تمامی رشته‌ها مثل هم است. به تمامی کتبی که برای زبان عمومی معرفی می‌شود می‌توانید مراجعه کنید و این کاملا به سطح زبان خود شما بر می‌گردد. اگر اصرار بر معرفی منبع دارید می‌توان کتاب زبان ارشد زیر ذره بین نوشته جهانشاهی را معرفی کرد.

برای قسمت تخصصی هم یکی از منابع اصلی را انتخاب کنید. ترجیحا منابع روانشناسی شناختی و یا اصول علوم شناختی. در کنار خواندن منابع به زبان فارسی، مباحث آن کتاب را به زبان انگلیسی هم مطالعه کنید.

روانشناسی شناختی

  • روان شناسی شناختی نوشته رابرت استرنبرگ ترجمه دکتر کمال خرازی انتشارات سمت
  • روانشناسی شناختی نوشته آیزنک ترجمه رهنما و فریدی انتشارات آییژ (در صورت داشتن وقت اضافه.)

آمار و روش تحقیق

  • آمار و روش تحقیق روانشناسی وعلوم تربیتی نوشته دکتر حسن آبادی انتشارات مدرسان شریف

مبانی علوم اعصاب

  • جلد دوم فصول سیستم عصبی فیزیولوژی پزشکی گایتون نوشته گایتون و هال انتشارات ارجمند
  • فیزیولوژی گانونگ بخش نوروفیزیولوژی مرکزی و محیطی
  • علوم اعصاب شناختی نوشته بارس و گیج ترجمه دکتر خرازی انتشارات سمت
  • مقدمات نوروسایکولوژی نوشته داود معظمی معظمی انتشارات سمت

اصول علوم شناختی

  • علوم شناختی مقدمه ای بر مطالعه ذهن نوشته جی فردنبرگ و گوردون سیلورمن ترجمه محسن افتاده حال (و دیگران) انتشارات موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاع
  • درباره علم شناختی نوشته دکتر جواد حاتمی نشر امیرکبیر
  • ذهن درآمدی بر علوم شناختی نوشته تاگارد ترجمه رامین گلشائی انتشارات سمت
  • علم شناخت یا شناخت‌پژوهی نوشته جی فردنبرگ و گوردن سیلورمن ترجمه حبیب الله قاسم زاده انتشارات ارجمند

 

برای راهنمایی بیشتر در مورد منابع و فصول مهم‌تر و نحوه خواندن منابع و… می‌توانید از خدمات مشاوره استفاده کنید. برای دریافت وقت مشاوره با ایمیل irancognitivescience@gmail.com در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Creative Commons License
All content by IranCognitiveScience is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Based on a work at Iran Cognitive Science Group.
Permissions beyond the scope of this license may be available at irancognitivescience.com.