خانه / اخبار علمی / آیا یادگیری زبان قدمتی دیرینه تر از ما دارد؟
آیا یادگیری زبان قدمتی دیرینه تر از ما دارد؟
آیا یادگیری زبان قدمتی دیرینه تر از ما دارد؟

آیا یادگیری زبان قدمتی دیرینه تر از ما دارد؟

آیا یادگیری زبان قدمتی دیرینه تر از ما دارد؟ تقریباً همه­ ی ما زبان را به عنوان یک ویژگی منحصربه‌فرد در خودمان می‌شناسیم که در هیچ موجود دیگری در جهان به این پیچیدگی یافت نمی‌شود. برخی از نظریه­ ها معتقدند که مراکزی در مغز به‌طور اختصاصی برای یادگیری زبان وجود دارند، اما شواهد جدید چیزی غیر از این را به ما می‌گویند.

پژوهش جدیدی نشان می­دهد که یادگیری زبان وابسته به مسیر­های قدیمی‌تری در مغز است طوری­که این مسیرها را می‌توان در سایر موجودات زنده نیز یافت.

در این پژوهش از ۶۶۵ شرکت­ کننده اعم از کودک و بزرگسال استفاده شد. ‌طوری­که در کودکان یادگیری زبان مادری و در بزرگسالان یادگیری زبان دوم را بررسی می‌کردند. یادگیری زبان در کودکان کاملاً وابسته به حافظه عملی (مؤثر در یادگیری­هایی مانند یادگیری دوچرخه سواری) و در بزرگسالان ابتدا وابسته به حافظه­ی بیانی (مانند بخاطر سپردن لیست خرید) و سپس وابسته به حافظه­ ی عملی است. این در حالیست که این دو سیستم یادگیری در سایر موجودات نیز یافت می‌شوند.

یافته­ های جدید در این زمینه می­تواند در بهبود یادگیری زبان دوم حائز اهمیت باشد و حتی شاید بتواند در یادگیری افراد اوتیسمی و افراد مبتلا به دیسلکسی مؤثر باشد. در حال حاضر دانش ما درباره مبانی بیولوژی و ژنتیک یادگیری زبان نسبت به سایر بخش­های مغز بسیار محدود است اما مطالعات جدید می‌توانند برای پیشرفت در این زمینه مثمر ثمر باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Creative Commons License
All content by IranCognitiveScience is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Based on a work at Iran Cognitive Science Group.
Permissions beyond the scope of this license may be available at irancognitivescience.com.